Magazín o zdraví BIOmagazín.sk
www.KuponyZdarma.sk

Severská, jednodruhová či ketónová diéta: Podľahli ste im už aj vy?

23. november 2016 autor Redakcia, kategória Chudnutie

Zbaviť sa nadbytočných kíl nie je vždy jednoduché, preto zvyčajne siahame po rôznych viac ale i menej overených diétach. Pokiaľ sa chcete vrhnúť do niektorej z nich, mali by ste sa dokonale oboznámiť s jej podstatou a pravidlami, aby vás neprekvapil neželaný jojo efekt. Čo vás čaká pri nasledujúcich druhoch diét?

Severská, jednodruhová či ketónová diéta: Podľahli ste im už aj vy?

Ketónová diéta

Ketónová diéta je založená na jednoduchom princípe. Konzumujete bielkoviny a zdravé tuky, pričom obmedzíte sacharidy. Pri vylúčení sacharidov z jedálnička organizmus po určitej dobe prejde do stavu ketózy, v ktorom začne vyrábať energiu z tukových zásob, a tým dochádza k chudnutiu. Ketónová diéta zažíva v súčasnosti celkom veľký úspech. Výsledky sa dostavia relatívne rýchlo a pri dodržaní diétneho plánu vám štíhla postava aj ostane. Jedálniček je navyše pestrý, takže sa nemusíte báť nudy na tanieri.

Ryžová diéta

Tento druh diéty pochopiteľne využíva ryžu a jej čistiacu a vodu viažucu schopnosť. Preto sa vďaka nej dá schudnúť viac kilogramov za kratší čas. Počas dňa skonzumujete 250 g ryže uvarenej bez soli. Uprednostniť by ste mali naturálnu tmavú pred bielou. Skombinovať ju môžete s nesladenými šťavami a ovocím. Táto diéta je krátkodobá a slúži skôr na detoxikáciu organizmu – redukcia kilogramov je milý bonus.

Jednodruhová diéta

Jednodruhová diéta je dobrou voľbou, ak chcete veľmi rýchlo schudnúť dve kilá. Celý deň jete výlučne jednu potravinu. Napríklad jeden deň len jablká, druhý deň vajíčka, tretí ryžu. Nevýhodou sú hroziace tráviace problém ako aj samotný fakt, že ju nevydržíte dlho držať. Rovnako ako ryžová diéta je aj táto krátkodobá – v opačnom prípade vám môžu hroziť zdravotné problémy.

Severská diéta

Trvá trinásť dní a poteší aj kávičkárov, pretože káva je nielen povolená, ale dokonca aj prikázaná surovina. Ak striktne dodržíte jedálny lístok, mali by ste zhodiť od päť do osem kilogramov. No nie je to nič pre hladošov. Napríklad také raňajky pozostávajú výlučne z kávy. Počas dňa prijmete len 800-100 kcal, čo je dosť málo. Preto sa s touto diétou spája únava, podráždenosť či celková kríza.

Foto: Bigstockphoto